Het wereldwonder van Guatemala : Semuc Champey - Reisverslag uit Lanquín, Guatemala van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu Het wereldwonder van Guatemala : Semuc Champey - Reisverslag uit Lanquín, Guatemala van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu

Het wereldwonder van Guatemala : Semuc Champey

Door: André

Blijf op de hoogte en volg ardl

29 Juli 2013 | Guatemala, Lanquín

Vandaag 1 van de hoogtepunten! We staan vroeg op en gaan op weg naar Semuc Champey (zie voor een eerste indruk de foto boven aan onze weblog).
We rijden eerst ruim een uur de bergen in en daarna...houdt de verharde weg op. We stappen over in een AWD-truck, want anders gaan we er echt niet komen. We twijfelen even want het regent ondertussen, maar ja, we zijn nu in de buurt van dit natuurwonder!
Het wordt een fantastische rit door de jungle op weg naar het dorp Lanquin.Onderweg komen we nog vrij veel mensen tegen, die lopen, of fietsen, of met een machete de jungle te lijf gaan, of met een hamer puin ruimen. Maar we zien ook kippen, biggen, honden op de weg lopen en we slalommen ons er om heen. Dit hadden we nooit willen missen!!!
In Lanquin is het gezellig druk, maar we moeten nog eens 9 km doorhobbelen (totaal 20km). Nu wordt het echt rustig,met af en toe een tegenligger waar je nauwelijks langs kunt. En dan......camera in de aanslag:een schitterend gezicht van boven op de groene rivier en stroomversnellingen en bassins. En de zon gaat ook nog eens volop schijnen. Hoe mooi kan het zijn!!
We bolderen naar beneden, daarna te voet verder.Wij natuurlijk zwaar bepakt, want Ria denkt echt aan alles! We zien hagedissen, prachtige vlinders en een slang, en dan......Bekijk de foto's en geniet met ons me.
Lekker zwemmen, duiken, glijden en zonnen. We bezoeken het eerste en het laatste van de 7 bassins en bekijken de plek waar de zeer snelstromende rivier ondergronds verdwijnt. Daarom kun je zo relaxt in de compleet heldere bassins zwemmen. Heeeeerlijk.
Maar ja, de tijd vliegt, wij weer in de truck naar Lanquin. Daar stappen we uit
en gaan tuben: op een band op de rivier drijven. Ria twijfelt, maar gaat toch mee, en dat is de moeite waard! Dwars door de jungle over rivier stroomafwaarts en met prachtig weer. Wat wil je nog meer!?
Maar dan toch, de domper van de dag: Daniël moet een forse tak over de rivier ontwijken, kiepert uit de tube en laat zijn nieuwe fotocamera glippen: kwijt!
Wat enorm balen, want hij heeft een onderwatercamera met allemaal mooie foto's!
De terugreis verloopt in mineur; hier balen we allemaal van.
Dus, het beste wat we nu kunnen gaan doen is....naar de Mac. En dat doen we.

Groetjes van ons allemaal, nu naar bed, want we hebben morgen een megareis voor de boeg.

• 30 Juli 2013 - 12:16

Erik Wilma Auke Maarten Thijmen:

Hallo buurtjes
    Wat een prachtige avonturen maken jullie mee! Jullie zien meer dan wij hier in Iseo, maar hier is het ook heerlijk toeven. Lekker warm vooral, dus weinig activiteiten. Mooi om alles te lezen en te zien en zo met jullie mee te leven. Wat een prachtig en bijzonder land is Quatemala.
    Groetjes van ons allemaal.
    Ewamt

• 30 Juli 2013 - 18:49

Pa En Ma (Opa En Omi):

Lieve kinders, wat spannend allemaal, met hoogte en helaas ook diepte punten. Het was in ieder geval een enerverende dag en we zijn blij dat het allemaal ook met jullie goed gaat. Natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met je vaders verjaardag Ria en ook Andre en Daniel en Lynn, we hebben hem zelf ook aan de telefoon gehad. Hij zou het nog aardig druk krijgen vandaag, want hier is het al 30 juli.Do. en Vrijdag zou het de warmste dagen van het jaar worden, meer dan 30 gr., dus wees maar blij dat het bij jullie wat koeler is. Nog veel mooie en goede dagen met elkaar en hart.gr. en veel liefs van ons en jullie vee.

• 30 Juli 2013 - 20:35

Este:

Waaauuw,wat schitterend. Dit is wel heel bijzonder om te zien,laat staan om het zelf te mogen beleven!!!! Heeeeel bijzonder.
    Wel enorm balen van de camera van Daniël.
    Geniet nog fijn samen.
    Liefs van ons

• 30 Juli 2013 - 21:28

Lieke:

heey allemaal, wat een mooie foto's en video's. maar ook jammer van de camera van Daniël.
    ik logeer nu met huug bij omi en opa. net piet piraat gekeken. het is hier heel gezellig. skypen jullie nog een keer???
    xxxxlieke

• 30 Juli 2013 - 22:58

Alie Keizer:

Hoi ik wil even reageren op jullie mal`s.
    Wat hebben jullie een prachtige reis, echt een belevenis.
    En wat een foto`s niet te geloven, geniet er maar goed van dit maak je weer mee.
    Ik ben wel een beetje jaloers dit is natuur geweldig.
    De hartelijke groeten van mij Alie Keizer

• 30 Juli 2013 - 23:06

Nicole En Arnoud:

Dag allemaal,

Mooi om jullie te volgen. Prachtig die bekkens met het groene water, dat is wel wat anders dan de Stonehenge stenen in Engeland, waar wij zijn geweest.
    Wat een pech met de camera van Daniel.
    We blijven jullie volgen.
    Groetjes
    NAJM