Naar Tikal - Reisverslag uit Flores, Guatemala van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu Naar Tikal - Reisverslag uit Flores, Guatemala van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu

Naar Tikal

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg ardl

01 Augustus 2013 | Guatemala, Flores

Een superdag vandaag,we gaan naar Tikal. We vertrekken om 7.00 uur met Viktor. Het is ongeveer een uur rijden, dan komen we bij het nationaal park tikal. Het is erg warm,boven de 30 graden,lekker zweten dus. We hebben 4 liter water bij ons. Eerst drinken we koffie, Daniel kijkt intussern bij een meertje,en ja hoor, hier zitten krokodillen. We staan gewoon aan de waterkant en zien krokodillen zwemmen,heel apart. Dan starten we met onze tocht,we lopen door de jungle..Onderweg. komen we een hert tegen.Daarna bereiken we de eerste mayatempels,erg mooi en bijzonder omte zien.We zien veel mooie maya opgravingen. Bij tempel nummer 4 ziet Daniel een aap slingeren. Yes! En er volgen er nog meer, een hele groep slingert door de toppen van de bomen. Geweldig! Na een fotosessie beklimmen we de hoogste tempel en hebben we een prachtig uitzicht over de jungle. En heet dat het daarboven is, het zweet loopt met straaltjes naar beneden.Na wat broodjes vervolgen we onze tocht,en wat zien we? Een mechte tarantula! Brrrr.... Ik blijf op afstand, Daniel wil hem aanraken,maar Viktor zegt hem dat niet te doen,want hij is giftig. Er zitten 2 guatemalteken die hem gewoon over de arm laten lopen.Maar Viktor zegt dat ze hun leven riskeren. Daniel is dolenthousiast en maakt foto's, Lynn griezelt.Na nog een stukje lopen zien we pizote,een klein beertje,heel grappig,zit op een afvalbakte eten. Op onze weg terug zien we mooie vogels,waaronder de toekan, wauw! Hadden we nietverwacht, maar toch nog. We spreken ook nog wat Nederlanders. Weer terug bij het hotel nemen we afscheid van Viktor, want morgen is onze laatste dag in Guatemala. Het was prettig om hem als gids te hebben,het voelde veilig en het was makkelijk voor het vertalen. En bovendien waren Daniel en hij dikke maatjes. Dan duiken we in het zwembad. Heerlijk! Het was een superleuke dag.

• 02 Augustus 2013 - 09:32

Este:

Wat een leuke aapjes, maar die spin.......brrrr.
    Met zoveel mooie foto's van zo'n bijzondere reis moeten jullie wel een mooi fotoboek maken....;)
    Nog veel plezier.
    Liefs van ons

• 02 Augustus 2013 - 11:44

Pa En Ma(Opa En Omi):

Dag lieve kinders, wat een avonturen allemaal,. We merken dat Daniel liever spannende dingen beleefd dan dat hij ze schrijft. We hopen dat hij er wel van kan slapen of dat hij in gedachten de tarantula van heel dicht bekijkt. Maar goed dat de gids zo verstandig is. We dachten dat we al eerder een toekan gezien hadden tussen de foto's, maar dit is dan een echte. Moet je eens kijken hoe vriendelijk de krokodil naar jullie kijkt, je zou hem(haar) bijna over zijn bol aaien en ook geen oeroude Maya's tegengekomen. Wat een belevenissen. Trouwens een datum 1 aug. hebben we gemist. Hart. groeten en veel liefs en goede reis ook aan Daniel en Lynn van ons uit het verre oosten (van nederland)

• 02 Augustus 2013 - 20:54

Gerrit En Fenna:

Wat een mooie afsluiting van jullie reis in Guatamala. Nu volgen nog een paar dagen uitrusten toch?
    Geniet ervan en in terug in Nederland willen we natuurlijk graag het een en ander zien en horen.
    Groet uit het warme Nederland, het is hier nu 9 uur 's avonds en nog boven de dertig graden. Bij ons loopt het zweet ook maar we zien ondertussen niet van die mooie dingen.

• 04 Augustus 2013 - 11:33

Barteld En Marlies:

Hallo André, Ria, Daniël en Lynn,
    Wat een mooie reis tot nu toe, met zoveel belevenissen! Nu even lekker relaxen op een bounty strand?! Daar zijn vast ook weer hele mooie dingen (onder water) te zien......Daniël, volgens mij kan jij daar 'je hart ophalen', met al die wilde ( enge) beesten die jullie daar zien, of niet? Super hoor, maar gelukkig zien wij ze op foto en niet in het echt! Brrrr....! En Lynn, hoe vind jij dat, met al die enge beesten? Op één foto zien we jou samen met een guatemalteekse(?) , dan heb jij iets op je hoofd of in jouw haar.....wat het is weet ik niet, maar het staat je heel goed! Ria, ben je al bruin? Ik zag je zo lekker zonnebaden. En André, ben je 'in je sas', in dit grote avontuur? Daar hou jij toch zo van? Wij wensen jullie nog een paar heerlijke dagen toe! Liefs van ons allen ( Marlies)