Het binnenland van Guatemala ontdekken - Reisverslag uit Cobán, Guatemala van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu Het binnenland van Guatemala ontdekken - Reisverslag uit Cobán, Guatemala van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu

Het binnenland van Guatemala ontdekken

Door: André

Blijf op de hoogte en volg ardl

27 Juli 2013 | Guatemala, Cobán

Vandaag een reisdag. Vanaf het meer van Atitlan via Guatemala-stad naar het midden van Guatemala, Coban.
Victor was weer keurig op tijd, dikke pluim! Hij brengt ons naar Guatemala-stad, waar hij ons de kaart van Guatemala in reliëf laat zien. Een groot deel van het land bestaat uit hooggebergte,met toppen tot 4000meter, waar mensen zich hebben aangepast aan leven op deze hoogte.
Om ons heen wordt door diverse muziekgroepen geoefend voor Independent Day op 15-9.
Dan reizen we verder met Hector.Hij gaat net ons mee naar Coban.Onderweg stoppen we bij het leefgebied van de Quetzal (de nationale vogel), maar hoe we ook speuren, we zien hem niet.
Vermoeid gaan we voor de laatste 40km op weg. Als we Coban binnenrijden om circa 18.20 komen we bij een heel modern winkelcentrum aan.Dit hadden we nog niet eerder gezien, zeker niet onderweg met allemaal rommelige, stenen of houten huizen met golfplaten daken.
In het halfdonker speuren we naar ons hotel, waar we via een aantal hobbelige zandpaden uitkomen.
Hier wordt een feestje gehouden, dus het is gezellig druk en de eigenaar is zeer vriendelijk.
Nu eerst slapen en morgen zien we wel hoe het er uit ziet bij daglicht.

Groetjes van ons vieren, adios, hasta luego.

PS Victor en Daniël leren elkaar Nederlandse en Spaanse woorden. Die 2 kunnen het samen erg goed vinden.

• 28 Juli 2013 - 15:18

Nicole, Arnoud, Jorick En Mirthe:

Lieve vakantiegangers,

Dat ziet er weer fantastisch uit. Wat een mooie indrukken van Guatemala zijn jullie aan het verzamelen, naast natuurlijk ook een hoop armoede. Door de foto van de bewapende man, staan we er weer bij stil dat ook ruim 13 jaar geleden alle banken werden bewaakt door politie met wapens. Dat waren we even vergeten.
    Prachtig om jullie via de site te kunnen volgen en de ervaringen te kunnen meebeleven.
    Voor jullie moet het ook zeer bijzonder zijn om het geboorteland van Daniel samen te bekijken.
    Veel plezier samen !

Groetjes
    NAJM

• 28 Juli 2013 - 16:38

Niels:

echt vet cool. ik ben nog niet op vakantie maar dit geeft me al het gevoel dat al op vakantie ben
    echt vet dat julie op de vulkaan zijn geweest en dan nog dat stuk lava dat maakt het echt helemaal top
    bij ons is het nu bewolkt en op zaterdag echt onweren en regenen als een gek. ik papa lieke hugo en job
    gingen vanmorgen fietsen overal dikke takken en bomen drars door midden
    dat was echt eng om te zien [dus niet] maar ik hoop dat julie het nog leuk krijgen

groetjes niels

uit het saaie nederland