Bezoek aan Helen de Rosal - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu Bezoek aan Helen de Rosal - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Helen de Rosal

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg ardl

20 Juli 2013 | Guatemala, Guatemala-stad

Vandaag waren we vroeg wakker, rond 6 uur. Een gevolg van het tijdsverschil, kunnen we lang van de dag genieten.
Rond 8 uur ontbijt, in een ontzettend leuk restaurant buiten in de tuin van het hotel. De broodjes liggen verpakt in een gekleurd guatemalteeks kleedje in een mandje.Heel mooi.
Lynn eet een lekker omeletje, moet ze wel heeeeeel lang op wachten.
Om 9 uur komt Hektor, de zwager van Viktor onze gids, ons samen met Carmen ophalen. Carmen is de vrouw van Viktor, snappen jullie het nog?
We rijden naar Guatemala city, waar Helen de Rosal nog steeds woont.
Onderweg zien we veel bloemenkraampjes, we kopen hiet een bos rozen voor Helen.
Rond 10.15 uur zijn we bij haar, we herkennen het gelijk.
Daniel krijgt een dikke knuffel van haar, hij geeft haar de rozen en ze is er erg blij mee. Het is bijzonder om daar terug te zijn, er komen gelijk veel herinneringen naar boven.
We mogen rondkijken, het huis is nog hetzelfde, een groot verschil met 13 jaar geleden is dat er geen kinderen meer wonen. Het is er erg leeg. We merken ook dat Helen hier veel moeite mee heeft.
Daniel vindt het erg speciaal om daar rond te lopen, ook in de kamer waar hij verbleef.
We kletsen ongeveer een uur en nemen afscheid.
Het was goed om dit bezoek te brengen, Daniel vond het mooi, wij ook en Helen was er ook blij mee.
Buiten stond Carmen nog op ons te wachten, zij brengt terug naar Antigua.
Onderweg stoppen we bij de apotheek, Daniel heeft megamuggenbulten, en er moet een ander middeltje komen om de jeuk te bestrijden. Met hulp van Carmen lukt dit snel.
Teruggekomen in Antigua gaan we lunchen, dit duurt vrij lang, en dan begint het toch te regenen. We wilden in Antigua rondkijken, maar dit valt letterlijk in het water.
Het gevolg is een luie middag met skype en tablet.

• 21 Juli 2013 - 08:51

Janke En Gert :

Hallo Ria, Andre, Lynn en Daniel,
    Fijn dat alles goed verloopt en dat jullie het naar de zin hebben. Het skypen vonden we heel bijzonder; pa vond het ook leuk om jullie en de omgeving te kunnen zien ! We wensen jullie een verder een heel prettig verblijf en Daniel sterkte met de muggenbulten, groetjes van pa, Janke en Gert.

• 21 Juli 2013 - 16:30

Lieke:

Heej allemaal.
    Dus lekker Van, het ontbeid genoten
    Ik kan nu weinig eten met mijn beugel:-(
    Ja, ik heb hem nu jammer genoeg:)
    En daniel: sterkte met de muggebulten
    Xxxxjes aan iedereen

• 26 Juli 2013 - 22:08

Nicole En Arnoud:

Dag lieve Andre, Ria, Daniel en Lynn,

We zijn terug van vakantie en beginnen jullie dagboek te volgen. Heel bijzonder, mooie verhalen en prachtig om Helen terug te zien en de bedjes in het tehuis. Later horen we daar graag nog veel meer over. Jullie zien veel mooie dingen in Guatemala, waar wij alleen nog maar van gehoord hebben en soms dat nog niet eens. Het klinkt allemaal geweldig over de school, de vulkaan, Antiqua enzovoort.
    Geniet er volop van. Een mooi avontuur, je kunt op de foto's zien dat jullie samen met Daniel voorop volop genieten. Lynn schrijft ook mooie verhalen.
    Veel plezier op deze ontdekkingsreis.

Groetjes
    Nicole, Arnoud, Jorick en Mirthe