Victoria's peak - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu Victoria's peak - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu

Victoria's peak

Door: AZ

Blijf op de hoogte en volg ardl

25 Augustus 2017 | Hong Kong, Hongkong

Vandaag gaan we Hongkong ontdekken, en wel hongkong island.
Maar eerst nog even lekker bij het zwembad op het dak, boven de 19e verdieping (waar wij zelf zitten). Heerlijk zonnig.
In de middag gaan we met de shuttlebus naar de Star ferry, om vanaf Kowloon over te varen voor 0,30 pp.
Op HK island zit het financiele centrum, 1 en al wolkenkrabbers op een berg. Wij gaan naar de 'top', met een tram die al 130 jaar dienst doet: een heel steile beklimming! Hiervoor staan we wel 2 uur in de rij :( , dat hadden we lopend sneller gedaan! Hier is het ook 30-31 graden, maar boven op de berg is het al stukje beter. En wat een uitzicht!!!!!!
Omdat het al half 6 is, besluiten we te blijven tot het donker wordt (rond 7 uur), en maar foto's maken....
Na een heerlijke maaltijd gaan we moe maar voldaan terug naar ons hotel met tram, ferry en shuttle bus. Bij de bushalte komen we bekenden uit de Giggling Tree tegen en al kletsend komen we bij ons hotel aan. Tot morgen.