Sightseeing vervolg - Reisverslag uit Peking, China van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu Sightseeing vervolg - Reisverslag uit Peking, China van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu

Sightseeing vervolg

Door: AZ

Blijf op de hoogte en volg ardl

09 Augustus 2017 | China, Peking

We gaan vervolgens door de grote toegangspoort de 'verboden stad' in. Her lijkt wel of alle chinezen vakantie hebben en ook hier naar toe komen, want het stroomt naar binnen. We houden het daarom op een korte toer.
Als we weer buiten staan, nemen we een taxi naar bike-rent, maar die blijkt niet meer te bestaan. Een zeer vasthoudende Chinees krijgt ons vervolgens in zijn fietstaxi om ons door de hutongs (volksbuurten) te rijden. Een mooie ervaring, vooral omdat we elkaar totaal niet verstaan noch begrijpen!
Dan komen we uit bij de ingang van het Beihai-park, vernoemd naar de geboorteplaats van Lynn. Een prachtig park midden in de stad, met een groot meer en een witte dagobe. Daar varen we naar toe, lekker ff de beentjes laten rusten.
Maar dan wordt het tijd om terug te gaan, en we gaan op zoek naar een taxi, maar er wil geen 1 taxi ons meenemen.....
Weer een paar kilometer lopen, tot we weer bij het grote plein zijn. Eindelijk krijgen we een lift: we proppen ons met z'n vieren in een 2-persoons tuktuk! Kennet. Met een grote omweg worden we terug gebracht en dan ....lekker douchen!
Wat een bijzondere dag. Morgen naar ' de Muur'.

• 12 Augustus 2017 - 07:52

Saskia:

Zijn jullie zo eng dan, dat geen taxi julli mee wil nemen