Chengdu in zuidwest China - Reisverslag uit Chengdu, China van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu Chengdu in zuidwest China - Reisverslag uit Chengdu, China van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu

Chengdu in zuidwest China

Door: AZ

Blijf op de hoogte en volg ardl

14 Augustus 2017 | China, Chengdu

Hallo allemaal, we zijn overgestoken naar Chengdu in het zuidwesten van China, 2,5 uur vliegen. Over de reisdag zullen we het maar niet meer hebben. Gelukkig konden we dezelfde dag nog wel vliegen en kwamen om 12 uur in de nacht in Chengdu aan.
Zondag eerst bijkomen bij het buitenzwembad. Het weer was goed, terwijl we Beijing in de regen verlaten hadden.
In de loop van de middag kwam Chen Galen, leverancier van Leering, ons ophalen en liet ons een heel authentiek deel van Chengdu zien. We hebben een hele leuke middag en avond gehad, tussen de chinese bevolking. Groot voordeel was dat hij goed engels sprak en ons veel kon vertellen.
Vandaag naar de grote Boeddha gegaan, op 2 uur rijden. Deze Boeddha is 72 meter hoog en volledig uit de rotswand gehouwen.
Wij kozen ervoor om per boot langs te varen, ipv hem te beklimmen tijdens een 2 uur durende wandeltocht. Veel te heet!
Morgen op zoek naar de pandaberen!

• 14 Augustus 2017 - 21:45

Marlies (& De Rest):

Leuk hoor, jullie verslagen! Ik had nu de tijd (&rust) om ze eens even goed te lezen! Gelukkig is het met de reis toch nog goed gekomen! Veel plezier ook in dit deel van China en morgen bij de pandaberen! Groetjes van de Eenkhoorntjes :-)