The Great Wall - Reisverslag uit Peking, China van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu The Great Wall - Reisverslag uit Peking, China van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu

The Great Wall

Door: AZ

Blijf op de hoogte en volg ardl

10 Augustus 2017 | China, Peking

We hebben er allemaal weer veel zin in. Een lekker ontbijtbuffet en met volle maag op weg naar De Muur.
We worden om 9uur opgehaald door Chang, en rijden in ruim anderhalf uur naar Mutianyu, vanwaar we de muur gaan beklimmen. Nou ja, beklimmen...
Wij kiezen voor de kabelbaan naar boven, ook omdat het zo heerlijk hot is.
Boven aangekomen kunnen we over de muur lopen. Wat een fantastisch moment. We lopen over de muur en door de wachtershuisjes, maken foto's en video's en genieten van dit werkstuk. Al die Chinezen die rond 1400 zich hier kapot gewerkt hebben...
Ter afsluiting gaan we met een rodelbaan van 550mtr naar beneden. Iedereen geniet van deze dag, ondanks de warmte. Het kan echt nog veel warmer en het zicht was uitstekend. Wauw!

De verkopers bij de kraampjes hebben niets aan ons, wij lopen stug door, want ze hebben allerlei trucjes om je binnen te halen.
Eenmaal terug in het hotel maken we ons klaar voor een bezoek aan het famous Quanjude Roast Duck restaurant. Op loopafstand door de binnenstad van Beijing.
Met handen en voeten het menu besteld en heerlijk gegeten.

Hoewel we nog wel energie hebben, is er geen tijd genoeg meer om naar de zijdemarkt te gaan. Dat schuiven we een dagje door..

• 10 Augustus 2017 - 22:28

Geesje:

Wat heerlijk om jullie zo te kunnen volgen! We hopen nog veel mooie verhalen te lezen en plaatjes te zien.
    Lieve groet van Harry en Geesje.

• 11 Augustus 2017 - 00:05

Elizabeth :

Super leuk om dit te lezen maar mis jullie wel verschikkelijk. Hopelijk genieten jullie ervan. Veeel plezier!! Xx Elizabeth (als je niet weet wie ik ben vraag maar aan Daniël)

• 12 Augustus 2017 - 07:53

Saskia: