Boottocht meer van Atitlan - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu Boottocht meer van Atitlan - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu

Boottocht meer van Atitlan

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg ardl

25 Juli 2013 | Guatemala, Panajachel

Donderdag hebben we een boottocht gemaakt over het meer van Atitlan. Om 9 uur vertrekt ons bootje. Gisteren sprak een aardige guatemalteek ons aan op straat, hij bood een leuke prijs voor een boottocht. Hij staat al op ons te wachten. En brengt ons naar het water,zijn vader zall ons rondvaren,hijzelf doet de zaken. We varen eerst naar Santiago, hier stappen we in de tuctuc en kijken we wat rond. We lopen over een hele drukke markt,niet echt prettig, we letten goed op onze spullen. Een voordeel is dat we overal bovenuit steken. Ik koop hier nog een hele leuke rugtas.
Na1 uur gaan we weer terug naar de boot, en varen verder. Het is prachtig helder weer, het meer is omgeven door vulkanen, een bijzonder gezicht. We komen nu in San Pedro, hier eten we wat, het is hier zeer relaxed. Als laatste varen we naar San Juan, stappen in de tuctuc, kijken we bij een koffieplantage en plaats waar ze kantoen plukken en garen maken en deze kleuren met natuurlijke produkten zoals wortels, lobelia, bieten,bananen. Daarna varen we weer terug, het water is nu wat ruiger en Daniel zit voorop de boot te genieten. De boot stuitert lekker. Teruggekomen gaan we nog even zwemmen. 's Avonds eten we in een steakhouse, elke keer komen er mensen langs die spullen willen verkopen. Op het eind een vrouw Lola, ze kan goed engels, wil heel graag kleden verkopen. Ze heeft 2 kinderen, we kletsen gezellig en merken dat ze heel slim en aardig is. Het was weer een leuke dag.