Via heetwaterbron en adoptiekind naar ons hotel - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu Via heetwaterbron en adoptiekind naar ons hotel - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu

Via heetwaterbron en adoptiekind naar ons hotel

Door: André

Blijf op de hoogte en volg ardl

23 Juli 2013 | Guatemala, Panajachel

We vertrokken vanochtend om 8uur voor een lange en intensieve reis.We zijn met Victor eerst op weg gegaan naar Quezaltenango om daar de heetwaterbronnen Fuentas georginas te bezoeken. onderweg een lekkere kop koffie gedronken om daarna over een top van 3000meter en zelfs over bijna 4000meter bij de bronnen aan te komen.Het is onvoorstelbaar, dat op deze hoogtes nog volop bomen groeien, maar het was zo.
Onderweg kwamen we door steden/dorpen waar echt van alles te zien was.Alles en iedereen leeft buiten en overal proberen mensen spulletjes te verkopen.
Aan het eind van deze lange rit reden we omhoog de wolken in en ineens waren we er; heet water uit de berg werd opgevangen in natuurlijke baden. Dat wilden we natuurlijk meemaken! Heerlijk was dat.
Na een uurtje stapten we weer in de auto op weg naar Huanala, waar ons adoptiekind Karina naar school gaat. Precies om half 3 waren we er, en de begleiding van Woord&Daad/AMG kwam gelijktijdig aan. We werden aan elkaar voorgesteld en het bleek dat de moeder van Karina er ook was.We hadden een fijn gesprek samen, waarbij vooral de moeder vragen stelde. Karina was zeer verlegen met de situatie, maar het bleek een intelligent meisje, dat graag dokter wil worden. We gaven haar en haar klasgenoten wat kadootjes. Karina was ingetogen blij met haar barbiepop, maar haar ogen vertelden het echte verhaal.De directeur was ook erg tevreden hoe dit alles verliep en wilde ons alles wel laten zien. Direct naast de school was de kerk geplaatst en wij denken dat veel kinderen uit dit redelijk armoedige dorp zo een basis krijgen. Heel mooi!
Toen kregen wij ook nog een kado! De moeder had voor ons een mooie doek gemaakt voor de eettafel. Prachtig en ontroerend!
Daarna was het tijd om naar Panajachel (zeg: panagatsjel) te gaan. Moe maar voldaan kwamen we aan, maar helaas waren de wolken bijna tot in de plaats gedaald en zagen we niets van het meer van Atitlan.
D it was een beetje een triest einde van de dag.
Morgen wordt het tijd voor een rustdag!

• 25 Juli 2013 - 10:15

Rianne:

Hallo allemaal,
    Wat een bijzondere ontmoeting hebben jullie gehad met jullie financieel adoptie meisje! Heel mooi om te zien. Wat verloopt alles voorspoedig en wat isGuatamala een prachtig land! De mensen zien er allemaal erg vriendelijk uit. Onze Daan past erg mooi in dat plaatje! Geniet lekker even van het niets doen en tot ziens via het scherm!
    Liefs van JRLNJH!