De vulkaan beklimmen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu De vulkaan beklimmen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van ardl Zoeteweij - WaarBenJij.nu

De vulkaan beklimmen

Door: Lynn

Blijf op de hoogte en volg ardl

21 Juli 2013 | Guatemala, Antigua

Vandaag hebben 'we' een vulkaan beklommen. Het eerste stuk hebben we met een klein groepje samen gedaan. Daarna voelde ik (Lynn) me helemaal niet lekker. Last van duizeligheid en was al snel moe. Daarna zijn we even gestopt. Ik stond op het punt van flauwvallen. Ik heb wat gedronken maar daarna voelde ik me niet echt beter ofzo.Toen zijn mama, Hector (onze gids) en ik maar terug gegaan. We zijn maar naar een lagune geweest. Geen zin om te wachten dus. Daniel en papa gingen dapper verder met hun spannende avontuur. De lagune was ongelofelijk mooi! Ik heb zelfs nog op de foto gestaan met 3 'vreemde' maar leuke meisjes. Daarna gingen we weer terug. Nu regent het hard hier.

Papa en Daniël klommenin rustig tempo omhoog, want het was best steil.
Onderweg wat foto's gemaakt, totdat we aan de achterkant van de berg kwamen. Toen pas zagen we de echte vulkaan: de Pacaya.
We klommen verder langs en over gestolde lavablokken tot het punt dat we de top goed konden zien. Verder klimmen was geen optie, want de "chicas" wachtten op ons.
We zagen enkele kleine uitbarstingen en kropen onder de lava, waar het deels nog heet was (80° volgens de gids).
Toen was het tijd om af te dalen door een dikke laag lavazand. Onderweg verloor Daniël zijn mobiel! Paniek dus; hij weer naar boven en hij vond hem ook nog!!
Het was een hele mooie en bijzondere ervaring.

• 22 Juli 2013 - 09:22

Kraak:

Mooi landschap. Die lagune was dus ook geen gekke plek om van te genieten! Groeten uit zonovergoten Groote Kreeten.

PS Mila leest, bij gebrek aan vriendin Lynn, 1 boek per dag.

• 22 Juli 2013 - 12:55

Lieke:

heeej familie,
    wat een mooi landschap zeg!!!
    dat is hier wel anders.
    en wat jammer voor je lynn dat je je niet zo lekker voelde.
    maar in de lagune was het ook leuk.
    en wat een stoere berg(vulkaan)beklimmers.
    geniet ervan XXxx-jes je grote nicht :P

• 22 Juli 2013 - 13:10

Barteld En Marlies:

Hallo lieve luitjes ,

Jullie hebben al heel wat meegemaakt in die paar dagen zeg!
    Stoere foto van Daniël met Andre tijdens de vulkaan beklimming
    Is er ook 1 van Lynn en Ria bij de lagune? De foto van de begroeting van Helen en Daniël is ook ontroerend lief/mooi omte zien. Geniet nog lekker verder, wij volgen jullie!
    Bedankt voor de felicitaties.

• 22 Juli 2013 - 19:04

Harrygeesjefreekenjoost:

Leuk om jullie zo te volgen, stoere beklimming hoor! En wat een bijzondere ervaring om weer bij Helen te zijn, inderdaad ontroerend. Groetjes van ons, en opa heeft erg genoten van het skypen!

• 22 Juli 2013 - 22:57

Pa En Ma (Opa En Omi):

Dag Lieve schatten,

Wat bijzonder dat wij met alles mee kunnen genieten en wat hebben jullie
    ons al veel mooie en ontroerende momenten laten zien. Voor Daniel is het heel
    bijzonder maar ook voor jullie zijn er veel herinneringen en ook weer mooie nieuwe
    dingen te zien. Ook de ontmoeting met Helen was erg fijn. Nog heel veel mooie
    dagen het liefst zonder regen voor jullie. Liefs en groeten van ons.

PS. ook groeten van jullie dieren alles gaat goed.

• 23 Juli 2013 - 09:08

Este:

Hoi allemaal.
    Wat een bijzondere ervaringen!!Ontroerend om te lezen over jullie ontmoeting met Helen.Stoere beklimming hoor.Alleen jammer dat Lynn zich niet lekker voelde.
    Erg leuk om op deze manier op de hoogte gehouden te worden.
    Geniet er nog van!
    Groetjes van ons allemaal